You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים א'-  על הפרק - חצאי גמר גביע המדינה
ייפגשו בגמר? שחקני התל אביביות (צילום: שחר גרוס וראובן שוורץ)

נערים א'- על הפרק - חצאי גמר גביע המדינה

שתי תל אביביות, אחת מפ"ת ואחת מרעננה, ייפגשו אחה"צ ולפנות ערב באצטדיון ר"ג במטרה להשיג כרטיס לגמר הגביע. זרקור לקראת המשחקים, בכתבה זו

מאת: אורי שמיר – עורך האתר

אחרי שבוטלו פעמיים בשל המצב הביטוני ומזג האוויר, לא יהיה בלת”מ של הרגע האחרון, פאזל שלב חצאי גמר גביע המדינה במחלקות הנוער יושלם היום עם קיומם של משחקי חצאי גמר גביע המדינה בשנתון נערים א’. צמד המשחקים ייערכו באצטדיון ר”ג – האצטדיון הכי לא מתאים לקיום משחקים מסוג זה, הן בשל חווית הצפייה הפגומה של הקהל הרחוק מהיציעים והן בשל תחושת השממה הנובעת מגודלו של האצטדיון. ארבע קבוצות נחושות בעקבות גביע, אחת מהן לוטשת עיניים לעבר זכייה בדאבל. זרקור לעבר כל אחד מהמשחקים בין קבוצות שייפגשו בשבת הקרובה למשחק ליגה, בכתבה זו.


16:15, הפועל רעננה – מכבי ת”א

שלושה ימים לאחר שמכבי ת”א חזרה לפסגת הטבלה בזכות ניצחון חוץ 2:4 מרשים במשחק העונה מול מכבי נתניה, הקבוצה של ציון כהן תתייצב למשחק מול קבוצת מרכז הטבלה של הפועל רעננה, שמצויה בתקופה טובה ולאחר רצף של שישה משחקי ליגה בהם לא הפסידה וליקטה 14 נקודות וכבשה 17 שערים. במשחק הליגה בין הקבוצות בסיבוב הראשון התל אביבים זכו בניצחון חוץ 0:4 (שער עצמי, יהל אברג’ל, איתי ברהום ובן גרמה).

הפועל רעננה, שמודרכת ע”י יפתח מרקוביץ’, יודעת שמשחק הגנה חזק עם מינימום טעויות הוא המפתח שלה להצלחה במשחק זה. ההגנה בראשות השוער – רום דזלדטי והבלם – שגיא זמיר, תצטרך להיות במיטבה במשחק הזה מול קבוצת ההתקפה הפוריה ביותר בליגה בראשותו של שחקנה לשעבר, איתי זפרני – שכבש 19 שערים בכל המסגרות. למכבי ת”א חוליית קישור התקפי חזקה מאוד עם שחקנים בדמותם של יואב חוניו, רום סביץ’ ולוטם אסרס וקצת מאחור רועי מגור. בהחלט אתגר גדול לקישור של רעננה בראשותם של אלון בן סירה ואורי פלח. מנגד, התקפת רעננה בראשותו של תום רוסטובסקי – מלך שערי הקבוצה עם 15 שערים בכל המסגרות, תעשה כל שביכולתה כדי לאתגר את ההגנה התל אביבית בראשות השוער – עידן טראו והבלם – עידן ויינברג, קפטן הקבוצה, שכבש בשבת האחרונה.


19:15, מכבי פ”ת – הפועל ת”א

המשחק שינעל את יום המשחקים יפגיש שתי קבוצות, שקרובות מבחינת מיקום בטבלה, אך הפער בין הפועל ת”א – שמדורגת במקום השלישי, למכבי פ”ת – שמדורגת במקום החמישי, עומד על 15 נקודות. עם זאת, נציין כי במשחק הליגה שנערך בפ”ת ניצחה הקבוצה המקומית, במשחק שבו כל השערים הובקעו במחצית הראשונה ובו הקבוצה המארחת הוליכה 0:3 כבר לאחר חצי שעה (צמד של יניב פרץ ושער של יהונתן אביב), אך בהמשך שערים של רון תלמי ואלון מוסקוביץ’ צימקו את התוצאה.


הפועל ת”א, שמודרכת ע”י שימי אברהם, התחילה בצורה מצוינת את העונה האחרונה, אך לאחר סיבוב ראשון שאותו סיימה במקום השני ובמרחק נקודה אחת מהמוליכה, מכבי ת”א, הגיע לו סיבוב שני פחות טוב שבו איבדה לא מעט נקודות חשובות ומצאה עצמה רחוקה ממכבי ת”א ומכבי נתניה, שכעת מקדימות אותה ב-7 נקודות. התקפת הקבוצה נחשבת לשניה בפוריותה בליגה והיא כבשה 83 שערים ב-28 משחקי ליגה, על 29 מהם חתום אור מסיכה – מלך שערי הליגה, ועל 17 חתום רון תלמי, שני שחקנים שהצטרפו לקבוצה העונה ושידרגו אותה מאוד, ויהוו אתגר גדול להגנת פ”ת בראשותם של השוער – אורן לוי והבלם – ליאור רביבו. בחוליית הקישור הקדמית עידן קפלנר הוא השחקן המרכזי של הפועל ת”א, שלבטח יזכה לתשומת לב מוגברת מחוליית הקישור של פ”ת בראושתו של יהונתן עוז – קפטן נבחרת נערים א’.

מכבי פ”ת כבשה במחזור האחרון שמונה שערים לרשתה של הפועל באר שבע ובכך עלתה לממוצע של כיבוש שני שערים למשחק. להגנת הפועל ת”א בראשותם של השוער – עידו זברו והמגן ראם תורג’מן, צפויה עבודה רבה בניסיון להצר את צעדי שחקני ההתקפה המרכזיים של מכבי פ”ת ובראשם:  יניב פרץ – שכבש 5 שערים במדי הקבוצה ועוד 3 במדי קבוצת הנוער, עומרי עטיה – מלך שערי הקבוצה עם 11 שערים ויהונתן אביב – שכבש 9 שערים. 

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן